30 dienų iššūkis „Be cukraus“ tapo sveikesnio gyvenimo startu

333

Trečiasis Lietuvos Sveikuolių Sąjungos organizuojamas 30 dienų iššūkis be cukraus artėja į pabaigą. Facebook grupėje, kurioje virš 18,500 narių, šį kartą itin daug dalyvių. Rezultatai taip pat labai džiugina: žmonės numetė svorio, pagerėjo savijauta, tačiau svarbiausia – atsikratė priklausomybės cukrui.

Iššūkio moderatorė Kristina Bondar cukraus nevartoja jau antri metai. „Labai gerai atsimenu dieną, kuomet pasiryžau nutraukti šį romaną. Dariau tai dėl sveikatos, tačiau rezultatai gerokai viršijo mano lūkesčius – numečiau 12 kg, tapau žvalesnė, energingesnė, pradėjau geriau miegoti, pagražėjo oda, pasikeitė gyvenimo būdas.“

Svarbiausia – suprasti, kokį poveikį daro mums cukrus 

Pagrindinis 30 dienų iššūkio tikslas – pateikti objektyvią, moksliniais tyrimais įrodytą informaciją, tam, kad žmonės suprastų, kokią žalą organizmui daro cukrus.

Niekas nemėgsta pokyčių, kai yra verčiami, ypač kai iš jų norima atimti manomą emocinį komfortą suteikiantį maistą: cukrų, baltus miltus. Daugelį metų valgę virtinius, lietinius, pyragus, kiekvieną patiekalą užsikąsdami šokolado gabalėliu, žmonės susitapatina su tuo maistu, atkakliai gina tarsi vertybę, nepaisant to, kad jis juos sargdina ir sukelia priklausomybę.

Tik supratę, kokį poveikį turi vieni at kiti vartojami produktai, žmonės pasiryžta pokyčiams.

Emocinis valgymas

Kone didžiausia problema yra – emocinis valgymas. Cukrus vartojamas ir kaip paguoda po nesekmių, kaip prizas kažką laimėjus ir kaip paskatinimas vaikams.

Kai kuriems žmonėms maistas – vienintelis gyvenimo džiaugsmas ir tai yra labai liūdna. Cukraus suteikiama laimė – labai trumpalaikė, ji tetrunka 10-15 minučių, grąžindama mus atgal į niūrią kasdienybę ir priklausomybę nuo 15 minučių narkotiko – cukraus.

Nutraukti šį užburtą ratą ir lengva ir sunku. Lengva, nes tereikia pralaukti sunkiausias 2 savaites be cukraus, kuomet organizmas detoksikuojasi ir persiorientuoja. Sunku, nes tenka pakeisti įpročius, vietoje trumpalaikių cukraus malonumų – susirasti tikrą gyvenimo džiaugsmą ir veiklas, teikiančias ilgalaikį malonumą.

Sunkiausia iššūkyje žengti pirmąjį žingsnį – pasakyti sau „aš galiu!”.

Iššūkio dalyvė Amanda: „Mano draugė kiekvieną dieną siūlo ledų, šokolado, pyrago. Visa tai man dar labiau padeda, nes jaučiu, kad tapau dar stipresne ir atsparesne cukrui.“

Ties cukrumi nesustoja

Žmonės, vieną kartą ryžęsi atsisakyti žalingų įpročių, dažniausiai ties tuo nesustoja. Cukrus – tarsi narkotikas ir jo atsisakyti atrodo sunkiausia, tačiau išsivadavę iš šios priklausomybės, žmonės keičia savo gyvenimus toliau – gerina sveikatą, pradeda sportuoti, dar sveikiau maitintis.

Iššūkio dalyvis Vitalijus: „Pasirodo, kad aš puikiai galiu gyventi ir be bandeliu, pyragaičiu ir tortu. Po mėnesio, sekantis žingsnis bus – kava.“

Skonius atranda iš naujo

Cukrus, esantis beveik visuose gaminiuose, atbukina skonio receptorius. Nebejausdami to palaimingo, taip mūsų trokštamo saldumo – desertų valgome vis daugiau. 30 dienų be cukraus padeda atstatyti prarastą receptorių jautrumą cukrui.

Amanda: „Labai puiku kad receptoriai jautrėja. Aš šiandien nesupratau, bet viriau avinžirnius ir tokie saldūs pasirodė“.

Justina: „Jau tie saldumynai ne tokie skanūs po 19-os dienų, o ir poreikis beveik išnykęs.“

Gerina sveikatą, padeda numesti svorio

Nustodami vartoti rafinuotą cukrų ir baltus miltus, ne tik atsikratome priklausomybės ir formuojame sveikos mitybos pamatus. Pagerėja mūsų imunitetas, atsistato kepenų funkcija, gerėja odos būklė, savijauta, miegas, jaučiamės energingesni. Be to, tai puikus būdas numesti svorio.

Kristina: „19 dieną be cukraus pastebėjau, kad pradedu plonėti! O džiaugsmo kiek! Vadinasi, vasarą į savo maudymuką įtilpsiu.“

Aušra: „Saldumynų norisi mažai, galiu apsieiti ir be jų, labai smagu, nes sveikata gerėja akivaizdžiai“. 

Marius: „54 dienos be cukraus -14 kg!”

Audronė: „Jaučiuosi energingesnė!“

Alicja: „Mes su vyru jaučiamės puikiai, man -2 kg, jam -4 kg. Atrandame naujų skonių ir intensyviau jaučiame saldumą natūraliuose produktuose. Kartais mėgdavome padesertauti vakarais- dabar poreikis mažesnis ir atrodo, kad natūralių alternatyvų tam daug. Mokomės!“

DALINTIS

KOMENTUOTI

Please enter your comment!
Please enter your name here