Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Dienotvarkė gamtos ritmu

Dalintis

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Mūsų kūnai sudaryti iš tų pačių elementų, kaip ir visa gamta. Įvairūs pokyčiai aplinkoje tiesiogiai veikia kūną ir savijautą. Gamta turi savo ritmą, kuriuo veikia ir mūsų kūnai. Skirtingu paros metu vyraujančios energijos pasižymi savybėmis, kurios palengvina arba apsunkina tuo metu atliekamą kasdieninę veiklą. Priderinę dienotvarkę prie gamtos ritmo, būsime produktyvūs, energingi ir sveiki.

Kada ir ką palankiausia daryti

  • 2-6 val. vyrauja Vatos (oro ir erdvės) energija – lengvumas.
    • Palanku keltis iki 6 val. ryto, nes pati gamta tuo metu budina ir kelia iš lovos.
  • 6-10 val. vyrauja Kaphos (vandens ir žemės) energija – sunkumas.
    • Po 6 val. ryto atsikelti iš lovos sunkiau, nes jaučiamės apsunkę.
    • Šiuo metu geriausia sportuoti, kad išsiklaidytų mieguistumas, protas taptų skaidrus ir pasiruoštume produktyviai dienai.
    • Pusryčiai turėtų būti lengvesni.
  • 10-14 val. vyrauja Pitos (ugnies) energija – transformavimas, virškinimas, energingumas.
    • Šiuo metu geriausia atlikti protinį darbą, imtis daugiausiai susikaupimo reikalaujančios veiklos.
    • Pietūs turi būti sočiausias dienos valgymas, nes saulė yra aukščiausiame taške ir vyraujantis ugnies elementas padeda suvirškinti maistą.
  • 14-18 val. vyrauja Vatos (oro ir erdvės) energija – lengvumas.
    • Tęsiamas protinis darbas.
    • Šiuo metu geriausiai pasireiškia kūrybingumas, naujų idėjų generavimas.
  • 18-22 val. vyrauja Kaphos (vandens ir žemės) energija – sunkumas.
    • Poilsio metas.
    • Vakarienė turi būti lengvesnė.
    • Gamta mus migdo, todėl labai svarbu užmigti iki 22 val.
  • 22-2 val. vyrauja Pitos (ugnies) energija – transformavimas, virškinimas, energingumas.
    • Nenuėjus laiku miegoti, po 22 val. gali įsijungti „antras kvėpavimas“, energingumas. Tačiau tai vyksta kūno ir proto resursų perteklinio eikvojimo, sveikatos sąskaita.
    • Šiuo metu kūnas turi miegoti, o protas apdoroti dienos informaciją, įspūdžius, dėlioti viską į „lentynėles“.
    • Taip pat atsinaujina ląstelės, o maisto likučiai ir toksinai yra virškinami ir ruošiami rytiniam pašalinimui iš organizmo.

Kūnas dirba savo ritmu – mums tereikia tą ritmą palaikyti kasdien.

Kai kurie laikotarpiai paroje vienus žmones veikia silpniau, kitus stipriau. Tai priklauso nuo individualaus kūno tipo. Vatos (oro ir erdvės) kūno tipo žmones labiau veiks Vatos laikotarpiu, Pitos (ugnies) kūno tipo – Pitos laikotarpiu, o Kaphos (vandens ir žemės) kūno tipo – Kaphos laikotarpiu vyraujanti energija.

Mindaugas Mitkevičius, www.sveikuoliai.lt

Yra klausimynas, pagal kurį galite tiksliau nusistatyti savo kūno tipą.

Individuali mityba ir darni gyvensena yra geros savijautos pagrindas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite:

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.