Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Grikių iššūkis baigėsi: nukritę kilogramai, geras miegas, dingę skausmai

Dalintis

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Balandžio 15 d. baigėsi tradiciniu tapęs grikių iššūkis, kurį jau ketvirtus mtus organizuoja Lietuvos sveikuolių sąjunga (LSS). Antri metai šis iššūkis skiriamas a.a. chemijos mokslų daktarei, LSS garbės narei Ksaverai Vaištarienei atminti. K. Vaištarienė – žinoma šviesuolė, propagavusi vegetarinę mitybą, mokiusi žmones atsikratyti neįveikiamų medicinai ligų grikių pasninko, badavimo pagalba. Pati atsikračiusi dviejų „nepagydomų“ ligų: artrito ir Bechterevo ligos, K. Vaištarienė parašė ne vieną knygą apie tai, kaip žmonės gali padėti patys sau būti sveikesniais.

Patys atsakome už savo sveikatą

LSS viceprezidentė Sigita Kriaučiūnienė džiaugiasi, kad kasmet prie Facebook grupėje “30 dienų iššūkis“ rengiamo grikių iššūkio prisijungia apie 1000 naujų dalyvių. 2018 m. per keletą dienų prie K. Vaištarienės kvietimo laikytis grikių pasninko prisijungė 11000 dalyvių.

„Tie, kas laikosi visų iššūkyje išvardintų taisyklių, pasiekia puikių rezultatų. Nors iš pradžių taisyklės atrodo itin griežtos, tačiau įpusėjus nebeatrodo taip baisu. Žmonės pradeda geriau suprasti mitybos svarbą, pradeda geriau justi savo kūną ir tampa gerokai atsakingesni už savo sveikatą. Grikių iššūkis ne vienam tūkstančiui dalyvių padėjo esant artritinėms, sąnarių ligoms, padidėjusiam kraujo spaudimui, skrandžio rūgštingumui, cholesterolio kiekiui kraujyje, nemigai, refliuksui, vidurių užkietėjimui. Svoris krenta tik kaip šalutinis iššūkio poveikis ir tai padeda žmonėms suprasti, kad grikių pasninkas – ne dieta ir neturi tikslo mesti svorio. Tai kūno apsivalymas, leidžiantis pajusti ko kūnui reikia labiau, kad jis galėtų sveikti“, – sako S. Kriaučiūnienė.

Pasikeitė dalyvių požiūris

“Labai džiaugiuosi, kad organizavote šį iššūkį. Jis man pakeitė gyvenimą. Aš grikiauti pradėjau ne nuo pradžių. Dabar baiginėju 3 savaitę, bet tvirtai žinau, kad tęsiu kelis mėnesius. Dabar grikiauju 3k/sav. Valgau ekologiškus neskrudintus grikius, nors rekomenduoja skrudintus. Jie man skanesni, o kadangi jaučiu rezultatą, manau, viskas gerai. Kitomis dienomis tik vegetariškas maistas. Jaučiuosi puikiai, pilna energijos, pagerėjo miegas. Svoris -5kg. Labai džiaugiuosi, kad iššūkio metu, nevartojau saldumynų, pieno, mėsos, miltų”, – dalinasi iššūkio dalyvė Erika.

Sveikos gyvensenos stovykla “Į laisvę!”- 2021 VASARA

Elena taip pat džiaugiasi grikiavimo patirtimi, kuri jai labai daug naujo įnešė į gyvenimą: “Džiaugiuosi geresniu miegu, lengvesniu kūnu, geresne savijauta, dingo mano bėdos, kurių turėjau su sveikata, tikrai ir toliau grikiausiu. Ačiū jums už žinias, patarimus, esu laiminga jus atradusi.”

Ingrida rašo, jog kojos nebetinsta, nukrito 6 kg svorio ir ji pasiryžusi grikiauti toliau dar keletą mėnesių.  

Dar viena moteris, Kristina, grikių pasninko ėmė laikytis prieš keletą metų: “Prieš 2 metus pradėjo stipriai skaudėti kelį. Jokios traumos neturėjau. Tiesiog skausmas kasdien stiprėjo. Pradėjau naudoti kremus nuo skausmo, net tabletes. Tai tęsėsi 2 mėn. Mačiau, kad taip problemos neišspręsiu. Kaip tik domėjausi sveika gyvensena ir laiku man pateko Ksaveros vaizdo įrašas, kur ji ragino prisijungti prie grikių iššūkio. Pamaniau, kad blogiau nebus ir su džiaugsmu pradėjau. Po savaitės pastebėjau ne tik sumažėjusį skausmą, bet ir pagražėjusią odą. Praėjo egzema. Per savaitę!!! Iki mėnesio galo kojos skausmas praėjo visiškai! Po pusės metų išbandžiau 10 dienų vien su grikiais. Po metų dariau 7 dienas vien su grikiais. O šiais metais pasiūliau ir savo draugei, kuri turi didelį viršsvorį, skydliaukės problemų, miego sutrikimų. Vos pradėjome grikiauti, ji taip apsidžiaugė! 9 val. vakare jau norėjo miego, o anksčiau užmigdavo 2-3 val. nakties, o kartais ir nemiegojusi eidavo į darbą. Be abejo, numetė ir keletą kilogramų, žymiai pagerėjo savijauta. Yra noras pereiti ant veganinės mitybos.”

Sigita prie grikių iššūkio prisijungė dėl varginančios stuburo išvaržos. „Dvi savaites grikiavau tris dienas per savaitę: pirmadienį, trečiadienį ir penktadienį. Valgymo dienom valgiau vegetarinį maistą. Po dviejų savaičių pažiūrėjau į grikius ir pasakiau, kad viskas, daugiau į jus žiūrėti negaliu. Tai dabar trečią ir ketvirtą savaitę grikių dienom nieko nevalgau. Su šia diena – 8 kg. Turiu stuburo išvaržą 2 metai. Paskutinius metus geriu stiprius nuskausminamuosius. Bet dabar ketvirtą savaitę galiu išbūti ir be jų. Po iššūkio nusprendžiau laikytis bado dienų. Vyras grikiavimu irgi užsikrėtė, jis 5 dienas iš eilės juos valgo”, – rašpo moteris.

Laukinė stovykla BE AMŽIAUS LIMITO

Agnei grikiavimas atnešė tikrai nemažai: geresnį miegą, lengvesnį kūną (-5kg), geresnę bendrą savijautą: “Išmokau laikytis protarpinio badavimo, šitą esu pasiryžusi tęsti ir toliau. Manau, kad pasiliksiu prie iškrovos dienų bent 2 dienas per savaitę, toliau stebėsiu savo savijautą .O sunkiausia man buvo atsisakyti saldumynų, nes, pasirodo, esu smaližė. Valgymas vakarais taip pat mano didelė problemą, kuri man tik per grikių dienas būdavo suvaldoma. Taigi ačiū jums, einu pietauti savo grikių ir toliau tęsti savo kelionę”.

www.sveikuoliai.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite:

Sveika šeima

Pasirūpink savo imunitetu ir jis pasirūpins tavim!

Imuniteto stiprinimas šių dienų realijose tampa svarbus kaip niekada. Tik stipri sveikata gali užtikrinti, kad puolami virusų, mes nesusirgsime, o susirgę greitai ir nesunkiai įveiksime

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.