Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Viktorija Kisel: mamos skirtas pusvalandis per dieną, gali žymiai pagerinti vaiko sveikatą ir savijautą

Dalintis

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Viktorija Kisel, profesionali virėja, savo užkandžių vakarėliams verslo įkūrėja, sveikos mitybos vaikams propaguotoja.

Baigusi aukštąjį mokslą, įgijusi administratorės profesiją, pagal specialybę dirbau nedaug, nes nemačiau savęs toje srityje ateityje. Visada mėgaus gaminti, todėl nusprendžiau baigti virėjos kursus. Praktiką atlikau tinklinėje picerijoje ir supratau, kad ši darbovietė – ne man, nes nėra orientuota į sveiką, kokybišką maistą ir kūrybos tam darbe nėra. Įsidarbinau restorane.

Foto: Viktorijos Drokovos

Vaikui pradėjus eiti į antrą klasę, prasidėjo problemos su skrandžiu, pradėjo kilti rūgštys. Specialistai pasakė, kad tai gali būti nuo valgyklos maisto. Nuo to laiko pradėjau domėtis sveiku maistu, nes nuo mitybos  atsiranda visos ligos. Pradėjau  domėtis, kokius produktus valgyti, o kokius ne ir pati gaminti vaikui maistą į mokyklą priešpiečių dėžutėse. Naudojau kokybiškus ekologiškus produktus, derinti produktus, kad užtektų vitaminų, mineralų bei teiktų energijos vaikui. Labai svarbu ir kad maistas būtų ir gražus, nes kai vaikai mato patrauklų maistą – jie mieliau jį valgo.

Dažnai sakoma, kad vaikai nemėgsta sveiko maisto. Ar tame yra tiesios?

Kartais sūnus klausdavo: „o kas čia?“. Tačiau pasakydavau, kad tai yra dėl jo sveikatos ir gerovės. Labai svarbu valgyti tą patį maistą, kartu su vaiku. Tėvai – yra pavyzdys vaikams. Kuomet jie pamato, ką valgo tėvai, taip pat mielai ragauja. Taip pat yra, jeigu tėvai nenuleidžia akių nuo telefono – jų vaikai darys tą patį, todėl, jei tėvai maitinasi sveikai, su vaiko sveika mityba problemų taip pat nebus.

Tėvai galvoja – kokia prasmė maitinti vaiką namie sveikai, jei išėjęs į mokyklą, jis vistiek pirks nesveikus užkandžius, saldumynus.

Foto: Viktorijos Drokovos

Na, juk nėra taip, kad mes visuomet valgome tik sveiką maistą, kad ir kaip besistengtume. Vistiek vaikai kartais valgys saldumynus ir ne itin sveikus užkandžius – eis į gimtadienius, ragaus torto, kaip ir kiti vaikai. Svarbu, kad nors 80 procentų vaiko mitybos būtų sveika ir naudinga, o jei likusį 20 procentų sudarys įvairios „nuodėmės“, tai nauda sveikatai bus vistiek žymi.

Manau, geriausiai yra neduoti pinigų į mokyklą, o paruošti jam pietų dėžutę sveiko maisto, prie kurio jis yra pripratęs prieš tai namuose. Vaikas taip pat turi suvokti, kad jo mityba įtakoja sveikatą ir savijautą, jausti atsakomybę pats už save ir savo gerovę.

Visko pagrindas yra įprotis,  maitintis sveikai – taip pat. Nereikia bijoti vaikui pasiūlyti kitokio maisto, aiškinti jam, kodėl vienoks ar kitoks maistas yra naudingas. Vėliau pats vaikas gyvenime pasirinks, kaip jam maitintis, mes negalime to kontroliuoti, tačiau įskiepyti sveikos mitybos pagrindus, yra tėvų pareiga.

Sveika mityba – tai visos šeimos sutartis. Jei tėvai maitinsis riebiais kepsniais ir greito maisto užkandinių patiekalais, vaikas norės to paties. Didžiausias vaiko mitybą įtakojantis faktorius – tėvų pavyzdys.

Kaip vertinate maistą mokyklose ir darželiuose?

Situacija labai sudėtinga. Patiekalai yra nemaistingi, nekokybiškai paruošti, išdžiūvę. Būtent mokykloje paragavęs tam tikrų prastai paruošto maisto, vaikas susiformavo ilgalaikį neigiamą požiūrį į tam tikrus patiekalus ir net dabar sunku įkalbėti paragauti sveikų alternatyvų.

Nors nuolat kalbama apie pokyčius, tačiau realiai situacija lieka tokia pat prasta. Na dabar mano vaikas gali mokykloje pasirinkti nebent ryžių su daržovėmis ir sriubas. Tačiau ir jų kokybė yra ne itin gera.

Ką Sveiko maisto šventės lankytojai išmoks atėję į jūsų sveikų užkandžių vaikams dirbtuves?

Lankytojai sužinos, kaip greitai ir sveikai pagaminti sveiko maisto priešpiečių dėžutę vaikui į mokyklą. Tai nėra sunku. Jei mama skirs kas vakarą po darbo pusę valandos savo brangaus laiko paruošti priešpiečių dėžutę į mokyklą, vaiko sveikata ir savijauta gali iš esmės pasikeisti.

Foto: Viktorijos Drokovos

Svarbiausia yra įdėti daržovių, vaikams būtinų sveikų angliavandenių, baltymų. Maistas turi būti toks, kuris teiktų energijos. Visuomet galima įdėti riešutų, džiovintų vaisių. Vaikas taip gaus visų reikalingų medžiagų, jausis sotus ir energingas, o taip pat bus patenkintas potraukius saldumynams. Tuomet potraukis nesveikam maistui palaipsniui išnyks savaime. Visi žmonės yra linkę persivalgyti tuomet, kai jų organizme trūksta būtinų medžiagų arba energiją teikiančio maisto.

Sveiko maisto šventė jau rugsėjo 29 dieną 12:00. Jos metu jūsų lauks degustacijos, sveikos mitybos paskaitos, 6 praktiniai užsiėmimai su degustacijomis bei Sveiko maisto 3 patiekalų degustacinė vakarienė. Taip pat galėsite apsilankyti Viktorijos Kisel praktinėse dirbtuvėse “Sveiki užkandžiai vaikams – pietų dėžutė”. 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite:

Ajurveda

Mitybos rekomendacijos pavasariui

Dėl šylančio oro pavasarį ištirpsta sniegas, ledo sankaupos, traukiasi įšalas. Žemė tampa minkštesnė, drėgnesnė, bunda augalai. Šylantis oras taip pat veikia žmogaus kūną – toksinai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.