Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Masažas ir savimasažas – pagalba organizmo savireguliacijai

Dalintis

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Spartus gyvenimo tempas, dideli įsipareigojimai bei stresai laiko mus supančiotus ir neleidžia atsipalaiduoti, verčia gūžtis, sustabarėti. Ilgą laiką įtempta psichika ir kūnas vieną dieną prabyla skausmu, o vėliau – ir įvairiomis ligomis. Masažas ir savimasažas – tai vienos seniausių priemonių, kurias naudoja žmonės sveikatai gerinti.

Nauda kūnui

„Visi žmonės supranta lytėjimo kalbą. Mes nevalingai triname skaudamą vietą, glostome vienas kitą, norėdami nuraminti. Rankų, kojų, galvos ir kiti paspaudimai, trynimai, lankstymai – prieinama priemonė kiekvienam, padedanti suderinti organizmo sistemas, pagerinti kraujotaką, atsikratyti toksinių medžiagų, jauninanti kūną.

Kadangi yra ne viena savimasažo technika, kurią gali pasitelkti ir nepatyręs žmogus, masažą galima pasidaryti pačiam neišeinant iš namų. Savimasažas gali padėti sumažinti: stresą ir nerimą, galvos skausmus, raumenų patempimus, raumenų įtampą, virškinimo sutrikimus ir skausmą. Tai yra labai patogus ir nesudėtingas įtampos ir diskomforto mažinimo būdas. Masažas ir savimasažas – tai viena seniausių priemonių, kurias naudoja žmonės sveikatai gerinti,“- įsitikinusi Lukrecija Augustaitytė, Lietuvos sveikuolių sąjungos viceprezidentė, ilgametė Kauno technologijos universiteto kūno kultūros dėstytoja.

Praktinis webinaras. SAVIMASAŽAS

„Pagrindinė masažo nauda – raumenų ir emocinės įtampos mažinimas, kraujo ir limfos apytakos stimuliavimas. Masažas derina ir veikia skatinamai tokius svarbius fiziologinius procesus kaip virškinimą ir kvėpavimą, pagreitina prakaito ir riebalinių liaukų veiklą, padeda suderinti endokrininę ir nervų sistemą. Atliekant masažą, nuo kūno paviršiaus pasišalina suragėjusios epidermio ląstelės, oda geriau kvėpuoja, tampa elastingesnė, lygi. Masažas sumažina nuovargį, o sveikam žmogui suteikia žvalumo, didina darbingumą,“- masažo teikiamus privalumus vardina Jūratė Marčiulaitienė, Lietuvos sveikuolių sąjungos valdybos narė.

„Masažas padeda subalansuoti simpatinę ir parasimpatinę nervų sistemas, hormonų išskyrimą ( mažina streso hormonų kiekį, skatina gerų pojūčių, laimės hormonų – dopamino, oksitocino, serotonino, endorfino ir kitų išsiskyrimą). Šiuolaikinėje suirzusioje visuomenėje daugiau vyrauja simpatinė – “kovok arba bėk” (arba dar sustink – išgastis, įtampa, apatija) nervų sistema. Masažas padeda labiau persijungti į parasimpatinę nervų sistemą, kad paskui geriau veiktų ir simpatinė nervų sistema“, – teigia masažo technikas įvaldęs Lietuvos sveikuolių sąjungos valdybės narys Juozas Dapšauskas…

Webinaras “Efektyvūs lėtinių ligų atsikratymo būdai. Pirmieji žingsniai”

Gydymas ar sveikatos stiprinimas

Sveikam žmogui masažas gali būti puiki prevencinė sveikatos stiprinimo priemonė, o sergančiajam – gydymas ar kompleksinė jo dalis, padedanti greičiau pasveikti. Tad masažas – ne tik atpalaiduojantis ritualas, bet ir stresą, įtampą mažinanti procedūra, kompleksinė įvairių ligų gydymo dalis. O rinktis tikrai yra iš ko.

„Štai pagrindinis klasikinis-higieninis masažas tinka įvairaus amžiaus žmonėms – tiek vaikams, tiek suaugusiesiems. Norintiems išlikti energingiems tinka tonizuojantis masažas, kuris atliekamas naudojant daugiau vibracinių judesių. Po sunkaus darbo tinka atpalaiduojamasis, o prieš sportą – chiroplastinis. Tiems, kurie skundžiasi patinusiomis kojomis ir nori labiau atsipalaiduoti, patartina rinktis limfodrenažinį masažą. Ne be reikalo girdime sakant „rankos daro stebuklus“ arba „gydančios rankos“. Jos tikrai gali ne tik atpalaiduoti, bet ir pakeisti sveikatos būklę, padėti pasijusti geriau, pamiršti skausmą. Vien jau kūno įtrynimas eteriniais aliejais suteikia stiprų valantį poveikį, stimuliuoja kraujotaką ir limfos nutekėjimą, skatina sąnarių elastingumą,“- pasakoja Alytuje gyvenanti Jūratė.

Regėjimo gerinimo stovyklų pradininkė Lietuvoje Sigita Labutienė pabrėžia, kad visiems, turintiems regėjimo sutrikimų, būtina reguliariai masažų ar savimasažo pagalba atpalaiduoti pečių, kaklo, galvos ir veido raumenis, nes pagrindinė regėjimo sutrikimų priežastis yra įtampa.

Webinaras šeimoms “Vaikų grūdinimas ir imuniteto stiprinimas”

„Įtampa tapo kasdienine mūsų palydove, mes net nebepastebime kai įsitempiame: pakelti pečiai dirbant prie kompiuterio, sukąstas žandikaulis mąstant ar priimant sprendimus, netolygus kvėpavimas ir negebėjimas mirksėti žiūrint į ekranus, natūralaus apšvietimo stygius ir dirbtinas savo veiklos ilginimas įvairiais stimuliatoriais tapo nematomais žalingais kasdieniniais įpročiais. Prisideda mums kitų primetami mąstymo ir elgesio šablonai, iš pradžių atrodantys nepriimtini ir netinkami, pamažu tampanys savais. Daugelis žmonių nepastebėdami gyvena „Ir šuo kariamas pripranta“ sąlygomis. O kur dar mūsų pačių neramus protas, sukeliantis daugiausiai kančių šiame pasaulyje! Tinkamai pailsėti ir atsipalaiduoti taip paprastai nei suaugusiems, nei vaikams jau nebepavyksta. Masažas ir savimasažas – vienas iš būdų, kaip padėti sau, ypatingai sudėtingesnių degeneracinių su regėjimu susijusių ligų atvejais“, – sako sertifikuota V.H. Beitso metodo mokytoja.

Online kursas. Regėjimo gerinimo pratybos

www.sveikuoliai.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite:

Sveika šeima

Atsargiai: namuose paauglys!

Kokiu tonu šiandien kalbėjotės su savo paaugliu vaiku? Gal net nebuvo progos KALBĖTI, turėjote akimirką tik pabandyti prabilti. Neretai sudėtingas besiformuojančio žmogaus tarpsnis pandemijos akivaizdoje

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.