Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Sausėja ir trūkinėja oda? Pasiruoškite šaltesniam metų laikui

Dalintis

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Atvėsus orams, aplinkoje pradeda vyrauti šaltis, sausumas ir lengvumas. Šalta dėl žemos temperatūros. Sausa, nes arti nulio esanti arba minusinė temperatūra sutraukia visą drėgmę į ledą ir sniegą. Patalpose tampa sausiau dėl įjungto šildymo. Lengvumas atsiranda dėl vyraujančio šalto ir sauso vėjo.

Mūsų kūnas reaguoja į aplinkos pokyčius ir jame taip pat pradeda reikštis šaltumas, sausumas ir lengvumas. Jiems būdingi tokie požymiai: greičiau atvėsta rankos ir pėdos, pradeda sausėti ir trūkinėti oda, tampa sunkiau užmigti dėl minčių pertekliaus (mintys tampa panašios į vėjo blaškomus rudens lapus).

Oda sausėja ir trūkinėja, nes kūnas meta pajėgas šildyti savo ašį (krūtinės, skrandžio, pilvo sritį) ir didžioji dalis kraujo plūsta ten. Odą ir galūnes pasiekia mažiau kraujo, tuo pačiu ir mažiau maistinių medžiagų, drėkinimo, riebalų. Dėl šios priežasties oda ir galūnės greičiau atvėsta, sausėja, trūkinėja.

Kūno sveikatos ir pusiausvyros palaikymui reikalingos priešingos savybės, nei vyrauja aplinkoje – šiluma, drėgmė ir sunkumas. Visas šias savybes galime gauti su maistu.

Šildykite kūną:

  • valgykite šiltą maistą ir gerkite šiltus gėrimus;
  • naudokite šildančius prieskonius: pipirus, imbierą, cinamoną, kardamoną, muskato riešutą, kmynus, kuminus, druską.

Drėkinkite kūną:

  • gerkite daugiau skysčių, vandens su druska ir citrina;
  • valgykite sriubas;
  • gausiau vartokite aliejų.

“Įžeminkite” kūną:

  • valgykite grūdus, kruopas;
  • rinkitės šaknines ir saldžias daržoves: morkas, burokėlius, moliūgus, batatus (saldžiąsias bulves);
  • mėgaukitės saldžiais ir rūgštesniais vaisiais: bananais, persikais, nektarinais, mangais, vynuogėmis, persimonais;
  • valgykite daugiau sėklų, riešutų, avokadų.

Saldumynų troškimas yra signalas, kad kūnas prašo sunkaus ir aliejingo maisto, siekdamas geriau pasiruošti šaltajam metų laikui, kitaip sakant, kaupia atsargas.

Saikingai vartokite arba atsisakykite:

  • šalto maisto, šaltų gėrimų;
  • sausinančių produktų: trapučių, sausainių, bandelių, batono, duonos;
  • lengvinančio maisto: žalių salotų.

Teikite pirmenybę sotiems pagrindiniams patiekalams ir užkandžiams.

“Tepkite” ir maitinkite savo odą IŠ VIDAUS. Šiluma kūne paskatins geresnę kraujotaką, drėgmė ir aliejingumas geresnį odos maitinimą, o “įžeminimas” stabilesnį viso kūno būvio ir sveikatos palaikymą.

Šaltajam metų laikui ypatingai turėtų pasiruošti Vatos kūno tipo žmonės.
Yra paruoštas klausimas, pagal kurį galite tiksliau nusistatyti savo kūno konstituciją.

Mitybos koregavimas yra vienas iš būdų, padedančių sklandžiai prisitaikyti prie kintančio metų laiko ir savijautos.

2 komentarai apie “Sausėja ir trūkinėja oda? Pasiruoškite šaltesniam metų laikui”

    1. Mindaugas Mitkevičius

      Vatos tipo žmonės sąžiningiausiai turėtų laikytis visų straipsnyje išvardytų rekomendacijų, nes juos šaltasis laikotarpis išderina labiausiai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite:

Aktualijos

Pasirūpink savo imunitetu ir jis pasirūpins tavim!

Imuniteto stiprinimas šių dienų realijose tampa svarbus kaip niekada. Tik stipri sveikata gali užtikrinti, kad puolami virusų, mes nesusirgsime, o susirgę greitai ir nesunkiai įveiksime

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.