Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Geras virškinimas – gera sveikata

Dalintis

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Mes esame tai, ką valgome, jei tiksliau – tai, ką suvirškiname. Deja, taip pat esame ir tai, ko nesuvirškiname.

Valgomas maistas turi būti pilnai suvirškintas ir įsisavintas. Nesuvirškintas maistas tampa toksinais, o toksinai sukelia ligas. Kur kraujas nuneša toksinus, ten vystosi liga – dažniausiai į tuos organus, kurie yra patys neatspariausi. Pavyzdžiui, plaučiuose besikaupiantys toksinai sukelia kosulį ar astmą, sąnariuose – artritą, žarnyne – viduriavimą ar dirgliosios žarnos sindromą.

Toksinų susidarymo priežastys

Silpnas virškinimas. Silpna virškinimo ugnis nepilnai suvirškina suvalgytą maistą.

Netinkama mityba. Net ir normali virškinimo ugnis nesugeba suvirškinti per didelio maisto kiekio. Kad virškinimo procesas būtų visiškai normalus, būtina valgyti tinkamą, virškinimo ugnies stiprumą atitinkantį maistą, laikytis pagrindinių mitybos patarimų. Toksinai susidaro ir tada, jei valgome, kol dar nesuvirškintas anksčiau valgytas maistas, arba kai vartojame netinkamus maisto ir patiekalų derinius.

Toksinų susidarymą skatina greitas maistas, pusfabrikačiai ir chemiškai apdorotas maistas, kepti produktai, baltų miltų ir cukraus turintys produktai, gyvuliniai ir pieno produktai. Šie maisto produktai sunkiai virškinami. Jei įmanoma, tokio maisto venkite.

Simptomai, rodantys, kad organizme yra toksinų:

  • tingumas, mieguistumas ar silpnumas,
  • liežuvio apnašos,
  • nemalonus burnos kvapas,
  • prislėgta nuotaika, irzlumas,
  • stiprus prakaitavimas,
  • nestiprus karščiavimas,
  • aitrus prakaito kvapas,
  • bendras kūno maudimas,
  • pilkšva oda ir akys,
  • apetito praradimas,
  • drumstas šlapimas,
  • sunkumas skrandyje,
  • gleivės išmatose,
  • vidurių užkietėjimas,
  • dujų kaupimasis.

Priemonės, mažinančios toksinus

Svarbu laikytis reguliaraus valgymo režimo, sveikos mitybos principų ir pasirinkti lengvai virškinamus maisto produktus.

Rekomendacijos kaip maitintis, kad virškinimo ugnis kokybiškai apdorotų maistą:

  • Rinkitės lengvus, šviežius, daugiausia augalinius produktus. Sumažinkite arba visiškai atsisakykite kepto ir perdirbto maisto, baltų miltų ir cukraus turinčių produktų, kofeino ir alkoholio.
  • Vartokite daugiau vaisių, virtų ar troškintų daržovių, kartoko skonio maisto (pavyzdžiui, gražgarsčių), daržovių sriubų, daržovių ir vaisių sulčių.
  • Valgomo maisto kiekis ir rūšis neturėtų susilpninti ar apsunkinti virškinimo ugnies – pavalgę neturėtume jaustis apsunkę ar mieguisti, neturėtų pasireikšti vidurių pūtimas ar nevirškinimas.
  • Gerai sukramtykite maistą. Kiekvieną kasnį kramtykite apie 30 kartų. Maisto skaidymas ir virškinimas prasideda jau burnoje. Kietas maistas turi būti geriamas, o skystas – kramtomas.
  • Kai kurie augalai ar jų šaknys taip pat gali paskatinti virškinimo ugnies veiklą, pavyzdžiui, mėta ar imbieras. Naminis virškinimo stimuliatorius – nulupkite ir susmulkinkite šviežią imbiero šaknį ir išmaišykite su citrinų sultimis santykiu 1:1. Įberkite žiupsnelį druskos ir išmaišykite. Sudėkite į stiklainiuką. Mišinį laikykite šaldytuve ir vartokite po pusę arbatinio šaukštelio prieš valgį.
  • Virškinimą skatina dauguma prieskonių, pavyzdžiui, pipirai, kalendros, kmynai, kuminai, cinamonas, ciberžolė, asafetida (kvapioji ferula).
  • Virškinimą valo ir aktyvina reguliari mankšta, masažas su aliejumi, pasninkavimas (pasninkaujama po vieną dieną kas dvi savaites). Pasninkaujant tinka valgyti vaisius ar neriebią daržovių sriubą, gerti sultis, žolelių arbatą ir vandenį su citrinų sultimis.

Laikantis rekomendacijų, jau po dviejų – trijų savaičių pastebimas ryškus sveikatos būklės ir savijautos pagerėjimas.

Skirtingiems kūno tipams būdingi simptomai

Vatos kūno tipo žmonėms, kurių kūne per daug erdvės ir oro elementų, būdingas nedarnus ir nestabilus virškinimas. Tokio virškinimo simptomai – vidurių užkietėjimas, pilvo pūtimas, diegliai, dujų kaupimasis, gurgiantis pilvas.

Pitos kūno tipo žmonėms, kurių kūne per daug ugnies elemento, gali pasireikšti netgi hiperaktyvus virškinimas, kai net gausus maisto kiekis labai greitai suvirškinamas ir dėl to jaučiamas nuolatinis alkis. Tokio būvio simptomai – burnos ir gomurio džiūvimas, deginantis pojūtis skrandyje, pernelyg stiprus troškulys.

Kaphos kūno tipo žmonėms, kurių kūne dominuoja vandens ir žemės elementai, virškinimas gali visiškai susilpnėti. Tada nesuvirškinamas net ir mažas maisto kiekis. Kai virškinimas yra tokios būklės, pasireiškia pykinimas, vėmimas, sunkumas skrandyje, tingumas, kosulys; ant liežuvio atsiranda apnašų, išsiskiria pernelyg daug seilių.

Yra paruoštas klausimynas, pagal kurį galite tiksliau nusistatyti savo kūno tipą.

Pasikoregavus mitybą ir gyvenseną, virškinimas sugrįžta į normalų ir stabilų būvį. Visi audiniai, ląstelės ir organai tinkamai maitinami, palaikoma gera sveikatos būklė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Taip pat skaitykite:

Straipsniai

Kaip paauglį sudominti sveika gyvensena?

Griežtas karantinas diktuoja savas taisykles. Paaugliams tai sukelia daug įtampos: nėra paprasta nuolat būti uždarose erdvėse drauge su artimais žmonėmis, nėra galimybių bendrauti gyvai su

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.